Porównanie bagażników rowerowych: Amos Tytan 3 vs Thule Velocompact 926

Bagażnik Thule


Panie i Panowie, zapraszamy na pierwszą walkę Platform na hak. W lewym narożniku, ważący 16,8 kg AMOSTYTAN 3. Platforma, której producentem jest znana w Polsce firma Amos-Bis.

W prawym narożniku, ważący 18,9 kg
ThuleVelocompact 926, której producentem jest ceniona i znana na całym Świecie, pochodząca ze Szwecji - firma Thule.

Walka odbędzie się w systemie siedmiu rund, każda będzie na inny interesujący temat. Proszę wygodnie usiąść i śledzić poczynania obu platform na hak.


Runda 1 – Cena bagażników


Tytan 3 już na początku tej walki, zadaje mocny cios swojemu przeciwnikowi. Cena wersji na trzy rowery wynosi 669 zł, co w porównaniu z ceną modelu Velocompact 926 - 2149 zł, czyni Tytana 3 bardziej ekonomiczną opcją.

Czas na pierwszą przerwę, w trakcie której Velocompact odzyskuje siły. Czy Tytan 3 utrzyma swoją mocną pozycję?


Runda 2 – Montaż bagażnika


Już na początku rundy jest to mocny prawy sierpowy w stronę Tytana 3. Velocompact 926 jest gotowy do zamocowania na haku holowniczym, od razu po wyjęciu z pudełka. Zbędne są tutaj wszelkie narzędzia, jest to błyskawiczny montaż. Praktycznie bagażnik przychodzi do Państwa i jest od razu gotowy do podróży.

Do złożenia Tytana 3, potrzebujemy około 15-30 minut. Do tego musimy być zaopatrzeni w zestaw kluczy, który pozwoli nam złożyć platformę.

Należy także wspomnieć o składaniu i przechowywaniu. Bagażnik od firmy Thule można złożyć w kostkę, co umożliwia schowanie platformy w kącie garażu lub w bagażniku swojego pojazdu. Natomiast Tytan 3 nie zajmuje co prawda dużo miejsca, ale jeżeli oszczędzamy miejsce w garażu, będzie należało go całkowicie rozmontować i schować do pudełka.

Tytan po tej rundzie nie wygląda już tak dobrze, natomiast Platforma Velocompact, wygląda na zmotywowaną do dalszej konfrontacji.


Runda 3 – Funkcja odchylania


W tej rundzie, walka toczona jest jak równy z równym. Otóż okazuje się, że obie Platformy - Tytan 3 jak i Velocompact 926 są odchylane i świetnie radzą sobie z odchyloną klapą od bagażnika.

Dzięki temu w czasie długiej podróży mają Państwo możliwość odchylenia swojego bagażnika, co widoczne jest na załączonych zdjęciach.


Bagażnik rowerowy Tytan 3 - Amos

Bagażnik rowerowy Tytan

Bagażnik Tytan 3


Runda 4 – Ilość przewożonych rowerów i ich całkowita masa


Jesteśmy świadkami wyrównanej walki, z lekką przewagą modelu Velocompact, jest on w stanie przewieść 4 rowery, a to za sprawą możliwości dokupienia adaptera. Tytan także może przewieść cztery rowery, natomiast wiąże się to z koniecznością kupienia modelu na 4rowery.

Kolejnym atutem Velocompact 926 jest możliwość przewożenia elektrycznych rowerów. Tytan 3 niestety nie posiada takiej możliwości.

Maksymalne obciążenie dla modelu Thule wynosi 60 kg, natomiast dla Tytana 3 wynosi ono 45 kg.

Tę rundę stanowczo można uznać na korzyść platformy ze Szwecji.


Runda 5 – Bezpieczeństwo oraz zabezpieczenia antykradzieżowe


Jesteśmy już w połowie walki, na punkty prowadzi Velocompact 926, natomiast Tytan 3 nadal się nie poddaje i nie daje za wygraną. Platforma od firmy Thule spełnia normę City Crash oraz posiada certyfikat TÜV GS, Tytan natomiast może się poszczycić samym certyfikatem TÜV GS bez normy City Crash. W tym momencie Velocompact wychodzi na mocne prowadzenie, dając poczucie bezpieczeństwa na drodze swoim właścicielom.

Końcówka tej rundy także jest na korzyść platformy od firmy Thule, posiada ona zamek zabezpieczający bagażnik umocowany na haku holowniczym oraz na rowery znajdujące się na bagażniku. Tytan posiada jedynie kłódkę zabezpieczającą rowery, która dołączana jest do każdego zestawu.



Runda 6 – Tablice świetlne


Platforma Thule pierwsza wyprowadza cios, posiada ona stabilnie wyglądającą tablicę świetlną i która co najważniejsze ma w standardzie wtyczkę 13-pin. Bagażnik od Amosa także kontruje, ale niestety niecelnie, ponieważ nie wygląda ona tak dobrze jak tablica od Thule’a i posiada wtyczkę 7-pin, co powoduje konieczność dokupienia adaptera
13-pin’owego.

Niespodziewanie Tytan wyprowadza lewy sierpowy, otóż firma Amos wydała nową, stabilniejszą wersję swojej tablicy świetlnej, która także posiada wtyczkę 13-pin. 



Bagażnik rowerowy Thule VeloCompact

Thule VeloCompact

Bagażnik Thule




Runda 7 – Walka na atuty


Tytan jest już zmęczony tą walką, widać to po nim, Velocompact pewnie zaczyna tę rundę pokazując swoje największe plusy. Posiada on odłączane ramiona, dzięki nim łatwiej można zamontować rowery. Gwarancja 5 lat, także nie może przejść bez echa. Okres gwarancyjny może świadczyć o tym, że producent jest bardzo pewny swojego produktu. Velocompact wykonany jest z aluminium, dzięki czemu produkt jest bardzo trwały i zarazem lekki.

Tytan 3 natomiast nie ma za bardzo jak konkurować z tymi atutami i ma szczęście, że dotrwał do końca tej rundy.

Sędziowie zliczają już punkty i ogłaszają niespodziewanie remis. Biorąc pod uwagę ceny obydwu platform, wynik jest sprawiedliwy. Obie platformy, w naszej ocenie są warte swojej ceny. Stosunek jakości do ceny jest w 100% zgodny.

Natomiast jesteśmy ciekawi Państwa opinii na temat obydwu platform. Czy decyzja sędziów jest słuszna? Czy może powinni jednak nie sugerować się ceną, tylko funkcjonalność obydwu produktów?

Dane techniczne znajdą Państwo na naszej stronie:



0 komentarze:

Prześlij komentarz