Bagażniki rowerowe na koło przeznaczone są dla właścicieli większych aut oraz samochodów terenowych, które posiadają koło zapasowe zawieszone na klapie bagażnika z tyłu pojazdu. Ta wersja uchwytów rowerowych cechuje się dużą uniwersalnością oraz pełnym bezpieczeństwem. Zobacz, czym cechują się bagażniki na rower na koło zapasowe.
Bagażniki rowerowe na koło zapasowe – kto powinien je wybrać?
Warunkiem zamontowania tego typu bagażnika jest oczywiście posiadanie koła zapasowego na tylnej klapie bagażnika. Po
bagażnik rowerowy na koło zapasowe mogą zatem sięgnąć właściciele takich pojazdów jak:
- SUV-y,
- samochody terenowe,
- minivany,
- vany,
- minibusy.
Duża uniwersalność
Bagażnik na rower na koło zapasowe to naturalnie akcesorium przeznaczone przede wszystkim do transportu jednośladów. Ze względu na swoją budowę charakteryzują się jednak dużą uniwersalnością, która pozwala również na
przewóz nart czy desek snowboardowych. Oczywiście nie zastąpią w pełni profesjonalnego bagażnika na sprzęt do sportów zimowych. Dlatego miłośnicy białego szaleństwa, którzy regularnie wyjeżdżają na stoki powinni zaopatrzyć się w uchwyty na narty, np.
STELIVIO ALU na 5 par nart, bowiem one zapewnią pełną wygodę. Natomiast osoby aktywnie spędzające swoje wakacje, które kilka razy w roku wybierają się na urlop ze swoimi rowerami lub nartami, w zupełności zadowolą się uniwersalnymi bagażnikami rowerowymi na koło zapasowe - w ofercie:
-
Bagażnik rowerowy na koło Fabbri Gringo Bici
-
Bagażnik do przewozu 2 rowerów Peruzzo STELIVIO ALU
Bagażniki rowerowe na koło zapasowe – zalety
Przewóz jednośladów z tyłu samochodu to rozwiązanie dużo bardziej korzystne niż montowanie uchwytów dachowych. Przy zastosowaniu bagażników na hak, na klapę bądź właśnie na koło zapasowe zmniejszają się opory powietrza, a co za tym idzie – spalanie paliwa wzrasta w mniejszym stopniu. Bagażniki rowerowe na tył pojazdu nie wpływają mocno na prowadzenie się auta. Dlaczego jest to szczególnie ważne w przypadku większych samochodów? Chodzi przede wszystkim o wysokość pojazdu. I tak wyższe samochodowe terenowe lub vany czy minibusy z rowerami na dachu mogłyby nie mieścić się w miejscach z pewnymi ograniczeniami dotyczącymi wysokości pojazdów, np. na parkingach.
Montaż
Bagażniki na koło montuje się
z użyciem specjalnie przygotowanych pasków. Wiele modeli dostosowanych jest zarówno do kół centralnych, jak i położonych z lewej lub prawej strony samochodu. Montaż większości modeli nie wymaga używania żadnych specjalistycznych narzędzi ani posiadania szczególnych umiejętności manualnych.
Zabezpieczenia
Wybrane modele są
zabezpieczone przed kradzieżą poprzez zamki, w które są zapatrzone. Dzięki nim można bez obaw pozostawić samochód z rowerami na parkingu pod przydrożnym motelem.
Pozycja rowerów
W zależności od modelu bagażnika rowery mogą znajdować się na nim
w pozycji wiszącej lub stojącej. W modelach, w których rowery wiszą, stosuje się stabilne uchwyty na ramy, natomiast bagażniki utrzymujące jednoślady w pozycji stojącej wyposażone są szyny, które mieszczą koła o różnej szerokości. Pozycje te gwarantują o wiele większą stabilność niż ustawianie jednośladów na dachu, co w przypadku jazdy po trudnym, górzystym terenie, może mieć decydujący wpływ na bezpieczne prowadzenie pojazdu. Ponadto dzięki niższemu usytuowaniu jednośladów, ich załadunek jest o wiele łatwiejszy od podnoszenia ich ponad wysokość dachu. Szczególnie istotne jest to w przypadku wyższych samochodów terenów, vanów czy minibusów.
Zwiększ funkcjonalność swojego bagażnika na rower
Biorąc pod uwagę to, że osoby ceniące sobie aktywność sportową mogą potrzebować uchwytów na różny rodzaj sprzętu sportowego, producenci bagażników mają w swoich ofertach
adaptery na koło zapasowe, do których możliwy jest montaż zarówno platform lub uchwytów na rowery, jak i
bagażników na narty i deski snowboardowe. Takie rozwiązanie zadowoli każdego, kto przez całe okresy letnie i zimowe wybiera się na samochodem na rowerowe szlaki lub górskie stoki. Wystarczy jedynie do adaptera przymocowanego do koła zapasowego, dokręcić wybrany uchwyt.