Panie
i Panowie, zapraszamy na pierwszą walkę Platform na hak. W lewym
narożniku, ważący 16,8 kg AMOSTYTAN 3. Platforma, której
producentem jest znana w Polsce firma Amos-Bis.
W prawym narożniku, ważący 18,9 kg ThuleVelocompact 926, której producentem jest ceniona i znana na całym Świecie, pochodząca ze Szwecji - firma Thule.
W prawym narożniku, ważący 18,9 kg ThuleVelocompact 926, której producentem jest ceniona i znana na całym Świecie, pochodząca ze Szwecji - firma Thule.
Walka
odbędzie się w systemie siedmiu rund, każda będzie na inny
interesujący temat. Proszę wygodnie usiąść i śledzić
poczynania obu platform na hak.
Runda 1 – Cena bagażników
Tytan
3 już na początku tej walki, zadaje mocny cios swojemu
przeciwnikowi. Cena wersji na trzy rowery wynosi 669 zł, co w
porównaniu z ceną modelu Velocompact 926 - 2149 zł, czyni Tytana 3
bardziej ekonomiczną opcją.
Czas
na pierwszą przerwę, w trakcie której Velocompact odzyskuje siły.
Czy Tytan 3 utrzyma swoją mocną pozycję?
Runda 2 – Montaż bagażnika
Już
na początku rundy jest to mocny prawy sierpowy w stronę Tytana 3.
Velocompact 926 jest gotowy do zamocowania na haku holowniczym, od
razu po wyjęciu z pudełka. Zbędne są tutaj wszelkie narzędzia,
jest to błyskawiczny montaż. Praktycznie bagażnik przychodzi do
Państwa i jest od razu gotowy do podróży.
Do złożenia Tytana 3, potrzebujemy
około 15-30 minut. Do tego musimy być zaopatrzeni w zestaw kluczy,
który pozwoli nam złożyć platformę.
Należy
także wspomnieć o składaniu i przechowywaniu. Bagażnik od firmy
Thule można złożyć w kostkę, co umożliwia schowanie platformy w
kącie garażu lub w bagażniku swojego pojazdu. Natomiast Tytan 3 nie
zajmuje co prawda dużo miejsca, ale jeżeli oszczędzamy miejsce w
garażu, będzie należało go całkowicie rozmontować i schować do
pudełka.
Tytan po tej rundzie nie wygląda już
tak dobrze, natomiast Platforma Velocompact, wygląda na zmotywowaną
do dalszej konfrontacji.
Runda 3 – Funkcja odchylania
W
tej rundzie, walka toczona jest jak równy z równym. Otóż okazuje
się, że obie Platformy - Tytan 3 jak i Velocompact 926 są
odchylane i świetnie radzą sobie z odchyloną klapą od bagażnika.
Dzięki
temu w czasie długiej podróży mają Państwo możliwość
odchylenia swojego bagażnika, co widoczne jest na załączonych
zdjęciach.
Runda 4 – Ilość przewożonych rowerów i ich całkowita masa
Jesteśmy
świadkami wyrównanej walki, z lekką przewagą modelu Velocompact,
jest on w stanie przewieść 4 rowery, a to za sprawą możliwości
dokupienia adaptera.
Tytan także może przewieść cztery rowery, natomiast wiąże się
to z koniecznością kupienia modelu na 4rowery.
Kolejnym atutem Velocompact 926 jest
możliwość przewożenia elektrycznych rowerów. Tytan 3 niestety
nie posiada takiej możliwości.
Maksymalne obciążenie dla modelu
Thule wynosi 60 kg, natomiast dla Tytana 3 wynosi ono 45 kg.
Tę rundę stanowczo można uznać na
korzyść platformy ze Szwecji.
Runda 5 – Bezpieczeństwo oraz zabezpieczenia antykradzieżowe
Jesteśmy
już w połowie walki, na punkty prowadzi Velocompact 926, natomiast
Tytan 3 nadal się nie poddaje i nie daje za wygraną. Platforma od
firmy Thule spełnia normę City Crash oraz posiada certyfikat TÜV
GS, Tytan natomiast może się poszczycić samym certyfikatem TÜV GS
bez normy City Crash. W tym momencie Velocompact wychodzi na mocne
prowadzenie, dając poczucie bezpieczeństwa na drodze swoim
właścicielom.
Końcówka tej rundy także jest na korzyść platformy od firmy Thule, posiada ona zamek zabezpieczający bagażnik umocowany na haku holowniczym oraz na rowery znajdujące się na bagażniku. Tytan posiada jedynie kłódkę zabezpieczającą rowery, która dołączana jest do każdego zestawu.
Końcówka tej rundy także jest na korzyść platformy od firmy Thule, posiada ona zamek zabezpieczający bagażnik umocowany na haku holowniczym oraz na rowery znajdujące się na bagażniku. Tytan posiada jedynie kłódkę zabezpieczającą rowery, która dołączana jest do każdego zestawu.
Runda 6 – Tablice świetlne
Platforma Thule pierwsza wyprowadza cios, posiada ona stabilnie wyglądającą tablicę świetlną i która co najważniejsze ma w standardzie wtyczkę 13-pin. Bagażnik od Amosa także kontruje, ale niestety niecelnie, ponieważ nie wygląda ona tak dobrze jak tablica od Thule’a i posiada wtyczkę 7-pin, co powoduje konieczność dokupienia adaptera
13-pin’owego.
Niespodziewanie Tytan wyprowadza lewy sierpowy, otóż firma Amos wydała nową, stabilniejszą wersję swojej tablicy świetlnej, która także posiada wtyczkę 13-pin.
Runda 7 – Walka na atuty
Tytan
jest już zmęczony tą walką, widać to po nim, Velocompact pewnie
zaczyna tę rundę pokazując swoje największe plusy. Posiada on
odłączane ramiona, dzięki nim łatwiej można zamontować rowery.
Gwarancja 5 lat, także nie może przejść bez echa. Okres
gwarancyjny może świadczyć o tym, że producent jest bardzo pewny
swojego produktu. Velocompact wykonany jest z aluminium, dzięki
czemu produkt jest bardzo trwały i zarazem lekki.
Tytan 3 natomiast nie ma za bardzo jak konkurować z tymi atutami i ma szczęście, że dotrwał do końca tej rundy.
Sędziowie zliczają już punkty i ogłaszają niespodziewanie remis. Biorąc pod uwagę ceny obydwu platform, wynik jest sprawiedliwy. Obie platformy, w naszej ocenie są warte swojej ceny. Stosunek jakości do ceny jest w 100% zgodny.
Tytan 3 natomiast nie ma za bardzo jak konkurować z tymi atutami i ma szczęście, że dotrwał do końca tej rundy.
Sędziowie zliczają już punkty i ogłaszają niespodziewanie remis. Biorąc pod uwagę ceny obydwu platform, wynik jest sprawiedliwy. Obie platformy, w naszej ocenie są warte swojej ceny. Stosunek jakości do ceny jest w 100% zgodny.
Natomiast
jesteśmy ciekawi Państwa opinii na temat obydwu platform. Czy
decyzja sędziów jest słuszna? Czy może powinni jednak nie
sugerować się ceną, tylko funkcjonalność obydwu produktów?
Dane techniczne znajdą Państwo na
naszej stronie: