Interfejs iCar2 - zdiagnozuj swoje auto samodzielnie


Chcesz wiedzieć o wszystkim, co dzieje się pod maską Twojego samochodu? A może planujesz kupić używane auto i wolisz przed zakupem upewnić się, że wszystko z nim w porządku? Dzięki interfejsowi iCar2 samodzielnie dokonasz diagnostyki wszystkich podzespołów swojego samochodu. Jak to zrobić? Zapoznaj się z naszym poradnikiem.

Do czego służą interfejsy samochodowe?

Interfejs diagnostyczny iCar2 to urządzenie, które służy do podłączenia do komputera pokładowego urządzenia, np. laptopa lub smartfonu, z zainstalowanym oprogramowaniem SDPROG, za pomocą którego dokonasz pełnej diagnostyki podzespołów swojego samochodu. Do wykonania diagnostyki samochodu potrzebne są:
  • interfejs iCar2,
  • oprogramowanie SDPROG Smart Driver Program,
  • urządzenie z systemem Android, Windows lub IOS lub Symbian.
Interfejs iCar2 WIFI biały + program SDPROG PL
Interfejs iCar2 WIFI biały + program SDPROG PL

Jakie błędy wykryjesz dzięki interfejsowi?

Interfejs wraz z oprogramowaniem poinformują Cię o błędach i usterkach, które mają miejsce w układzie napędowym, nadwoziu (działanie świateł, szyb, elektroniki itd.), podwoziu oraz komunikacji sieciowej. Ponadto zestaw umożliwi Ci odczytanie obrotów silnika, temperatury płynów, napięciu sieci elektrycznej. Oprogramowanie wskaże także możliwe przyczyny usterek oraz zaproponuje rozwiązania. Przedstawi Ci również historię awarii i napraw pojazdu.

Krok 1. Zainstaluj oprogramowanie na urządzeniu

Do zestawu dołączona jest płyta CD z pełną wersją oprogramowania. W przypadku urządzeń mobilnych oprogramowanie bez problemu pobierzesz z Internetu i uruchomisz przy użyciu dołączonego klucza aktywacyjnego.

Krok 2. Podłącz Interfejs do komputera pokładowego w swoim samochodzie

Interfejs to niewielka kostka, którą podłącza się do komputera pokładowego przy użyciu wtyku OBD II znajdującego się najczęściej pod tablicą rozdzielczą. Gniazdo takie znajduje się we wszystkich samochodach produkcji japońskiej i amerykańskiej od rocznika 1996, a także autach europejskich z silnikami benzynowymi od roczników 2001, oraz dieslowymi od roczników 2003/04. Samodzielna diagnostyka samochodu jest zatem możliwa w większości pojazdów poruszających się po naszych drogach.

Zasilanie

Nie musisz martwić się o wymianę baterii ani stan naładowania akumulatora, ponieważ interfejs pobiera energię z wtyku OBD II. Wyposażony jest również w automatyczny wyłącznik, który po trzydziestu minutach bezczynności wyłącza urządzenie w celu uniknięcia rozładowania akumulatora.

Krok 3. Podłącz urządzenia przy użyciu sieci WI-FI

Interfejs iCar2 tworzy własną sieć WI-FI. Znacznie ułatwia to korzystanie z systemu diagnostycznego, ponieważ unikasz plątania się w kable oraz ograniczeń związanych z ich długością. Aby uzyskać połączenie naszej aplikacji z komputerem pokładowym, wystarczy połączyć się z siecią emitowaną przez interfejs. Jej zasięg wynosi około 20-30 metrów. Przed rozpoczęciem pracy w ustawieniach aplikacji wybierz:
  • protokół OBD – automatyczny,
  • typ połączenia – WI-FI.
Następnie możesz zacząć diagnozować swoje auto. Wystarczy wybrać opcję „Start”, po czym program automatycznie połączy się z pojazdem.

Krok 4. Rozpocznij pracę z programem

Pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić, jest uruchomienie silnika. Następnie po wyborze opcji „Parametry” aplikacja wskaże Ci takie wartości jak:
  • obroty silnika,
  • prędkość, z jaką porusza się samochód,
  • temperatura płynu chłodniczego,
  • temperatura powietrza otoczenia,
  • temperatura powietrza wlotowego,
  • pozycja przepustnicy,
  • przepływomierz,
  • obciążenie silnika,
  • ciśnienie w kolektorze dolotowym,
  • korekta czasu wtrysku,
  • napięcia w sieciach elektrycznych.
Oprogramowanie do samodzielnej diagnostyki samochodu
Oprogramowanie do samodzielnej diagnostyki samochodu

Krok 5. Przejdź do właściwej diagnostyki

Po wyborze funkcji „Diagnostyka” aplikacja wyświetli na ekranie Twojego urządzenia wszystkie błędy, jakie mają miejsce w podzespołach wewnątrz pojazdu. Najlepiej stanie się, jeśli na ekranie zobaczysz komunikat o braku usterek, jednak mogą pojawić się na nich kody różnych błędów, takich jak:
  • kody zapisane – czyli takie, które mówią o aktualnie występujących usterkach,
  • kody oczekujące – czyli te, które informują o usterkach, które występowały w pojeździe sporadycznie,
  • kody stałe – czyli te, które zostały już wykasowane, ale usunięcie usterki nie zostało potwierdzone przez sterowniki.
Jakie rodzaje błędów występują w pojazdach?
  • Błędy generyczne – są to błędy podzespołów, które są zdefiniowane tak samo dla każdego producenta samochodów.
  • Błędy specyficzne – to błędy charakterystyczne dla poszczególnych marek pojazdów.
Jeśli obok kodu błędu wybierzesz opcję „Więcej” aplikacja wskaże Ci przyczyny pojawienia się usterki oraz możliwe metody, którymi da się je usunąć. Diagnostyka samochodowa to nie jedynie wykrywanie, ale również usuwanie usterek. Jeśli błędy wynikają z ustawień elektronicznych, wówczas można usunąć je w czasie rzeczywistym.