Relingi samochodowe to dwie podłużne belki zamontowane na dachu samochodu. Ich główną rolą jest przede wszystkim powiększenie powierzchni bagażowej (umożliwiają montaż bagażników bazowych oraz innych akcesoriów montowanych do dachu). W mniejszym stopniu pełnią funkcję dekoracyjną. W większości samochodów jest to wyposażenie opcjonalne.
Historia relingów ma swój początek w Stanach Zjednoczonych. Takie rozwiązanie stosowane było w większych samochodach użytkowych typu van czy pick-up. Gumowe elementy relingów zabezpieczały dachy aut, a związana ekspanderem zwarta konstrukcja bagażu mogła zostać bezpiecznie przewieziona.
Wyróżniamy dwa rodzaje relingów:
* reling klasyczny – między dachem a relingiem występuję wyraźna przerwa
* reling zintegrowany – między dachem a relingiem nie ma żadnej przerwy
Montaż bagażnika na reling:
W zależności od typu relingu stosujemy różne elementy montażowe (tzw. łapy).
Przed rozpoczęciem montażu warto zapoznać się z instrukcją dołączoną do bagażnika. Ułatwi to nam montaż i pozwoli uniknąć niepotrzebnych nerwów.
Montaż bagażnika w 6 krokach
Po wyjęciu bagażnika z pudełka postępuj zgodnie z przygotowanymi przez nas wskazówkami:
Ważne!
Jeżeli producent w instrukcji nie podaje odległości belek od siebie powinna ona wynosić od 60-75 cm.
Przegląd bagażników na reling i reling zintegrowany:
Montaż bagażnika na reling i reling zintegrowany jest ostatnim wpisem z cyklu Bagażniki dachowe. Mamy nadzieje, że nasze wpisy poszerzyły Waszą wiedzę na temat montażu bagażnika.
W razie jakichkolwiek pytań, bądź wątpliwości, zachęcamy do kontaktu bezpośrednio z naszymi ekspertami: zamowienia@motoautko.pl