Bagażniki dachowe - reling/reling zintegrowany

Relingi zintegrowane
Relingi samochodowe to dwie podłużne belki zamontowane na dachu samochodu. Ich główną rolą jest przede wszystkim powiększenie powierzchni bagażowej (umożliwiają montaż bagażników bazowych oraz innych akcesoriów montowanych do dachu). W mniejszym stopniu pełnią funkcję dekoracyjną. W większości samochodów jest to wyposażenie opcjonalne. 

Historia relingów ma swój początek w Stanach Zjednoczonych. Takie rozwiązanie stosowane było w większych samochodach użytkowych typu van czy pick-up. Gumowe elementy relingów zabezpieczały dachy aut, a związana ekspanderem zwarta konstrukcja bagażu mogła zostać bezpiecznie przewieziona. 

Wyróżniamy dwa rodzaje relingów:
* reling klasyczny – między dachem a relingiem występuję wyraźna przerwa
* reling zintegrowany – między dachem a relingiem nie ma żadnej przerwy

Montaż bagażnika na reling:
W zależności od typu relingu stosujemy różne elementy montażowe (tzw. łapy).
Przed rozpoczęciem montażu warto zapoznać się z instrukcją dołączoną do bagażnika. Ułatwi to nam montaż i pozwoli uniknąć niepotrzebnych nerwów.

Montaż bagażnika w 6 krokach
Po wyjęciu bagażnika z pudełka postępuj zgodnie z przygotowanymi przez nas wskazówkami:

Montaż bagażnika

Ważne!
Jeżeli producent w instrukcji nie podaje odległości belek od siebie powinna ona wynosić od 60-75 cm.

Przegląd bagażników na reling i reling zintegrowany:


Bagażniki Amos na relingi
Thule na relingi


Montaż bagażnika na reling i reling zintegrowany jest ostatnim wpisem z cyklu Bagażniki dachowe. Mamy nadzieje, że nasze wpisy poszerzyły Waszą wiedzę na temat montażu bagażnika. 
W razie jakichkolwiek pytań, bądź wątpliwości, zachęcamy do kontaktu bezpośrednio z naszymi ekspertami: zamowienia@motoautko.pl

0 komentarze:

Prześlij komentarz