Boksów przetestowaliśmy wiele i możemy
Wam powiedzieć jedno – zwracajcie uwagę na parę rzeczy, które z naszej
perspektywy są arcyważne:
PAKOWNOŚĆ – wybierając
za małą trumnę dachową musimy liczyć się z tym, że trzeba będzie za
każdym razem dokładnie wszystko na dachu układać, a jednocześnie często
przy dużym załadunku trzeba będzie prosić kogoś do pomocy przy domykaniu
boksa.
STEROWNOŚĆ – tu trzeba
zwrócić uwagę na fakt czy boks jest dobrze wyprofilowany, a jednocześnie
czy jego opływowe kształty na froncie stworzą spójną linię oporu
powietrza w stosunku do przedniej szyby naszego auta. Od razu warto się
zastanowić czy na auto kompaktowe jest sens ładować bagażnik o litrażu
500?
ZAMYKANIE – to że boks
musi mieć zamek, to kwestia oczywista, ale bardzo ważną sprawą jest aby
trumna miała zamek z obu stron. Prosta sprawa – czasem auto jest tak
zaparkowane, że nic nie wyciągniemy z bagażnika, jeśli jest on otwierany
tylko z jednej strony.
SZTYWNOŚĆ – tanie boksy
cechują się wysoką giętkością co może mieć wpływ na długoletnie
używanie. Warto przy zakupie złapać dobrze trumnę i wypróbować jej
giętkość.
Powyższe jest istotne z punktu widzenia
wypraw jakie organizujemy. Czyli zmienne warunki, duży kilometraż, duże
obciążenie. Pewnie niejeden sprzedawca boksa by się z nami sprzeczał,
ale to właśnie my jesteśmy użytkownikami i znamy doskonale jak bagażniki
zachowują się w „praniu”.
W naszej wyprawie Balcanica Poland Team nawiązaliśmy współpracę z firmą motoautko czego efektem m.in. jest możliwość testowania bagażnika Adamantis 550
firmy Fabbri. Na początku jak omawialiśmy warunki współpracy, słysząc
informację, że mamy otrzymać bagażnik firmy Fabbri, zdziwiliśmy co to
jest za firma? Wiele bagażników testowaliśmy i wiele bagażników
woziliśmy, ale o Fabbri nie słyszeliśmy nigdy! No to mamy konkretny
bagażnik o litrażu 550litrów i mnóstwo pytań – czy poradzi sobie na
albańskich zakrętasach i czy da się z nim jeździć 150 km/h. Od dziś
firmę Fabbri stawiamy za wzór dla wszystkich trumien na rynku!
PAKOWNOŚĆ – wrzucajcie tu wszystko jak leci, Adamantis 550 połknie wszystko i zamkniesz go jedną ręką.
STEROWNOŚĆ
– czy na dachu jest w ogóle bagażnik? Nie żartujemy, ale czasem
wyciągaliśmy rękę, aby dotknąć czy bagażnik jest na dachu, bo w
prowadzeniu auta nic nie czuć negatywnego. ZAMYKANIE – otwierany i zamykany z 2 stron.
SZTYWNOŚĆ – idealny kompromis między giętkością a sztywnością. Ten model będzie jeździł z nami zawsze, a podróżujemy dużo."